Struktur och tydlighet
Uppgifter visar Vad som ska göras, när det ska utföras och med en beskrivning hur det ska genomföras. En tydlig uppgiftsbeskrivning säkerställer att alla insatser utförs på samma sätt – oavsett vem som är på jobbet.
Transparens och teamarbete
Hela teamet kan ta del av planerade insatser för omsorgstagaren. Med tillgänglig information kan alla i teamet ta ansvar.
Alla uppgifter är inte relevanta för alla medarbetare. Du kan enkelt filtrera uppgifter för en avdelning, enskild omsorgstagare och utifrån yrkeskategori eller uppgiftstyp.
Flexibilitet och enkelhet
Med ett enkelt tryck klarmarkerar du insatsen och vid behov kan även insatsen flyttas eller ställas in. När det oförutsedda sker kan en ad hoc uppgift enkelt läggas till, till exempel med funktionen tal till text. All aktivitet i Sekoia sker med full spårbarhet.
Skapa ad hoc-uppgifter
Inom vården sker sällan allt precis som planerat. Därför kan du skapa ad hoc-uppgift i Sekoia. Exempelvis om en boende behöver en extra tandborstning eller extra tillsyn.