Vårt tillvägagångssätt | Sekoia

Vårt tillvägagångssätt

Sekoia är enkelt och intuitivt att använda. Att starta upp med ett nytt arbetssätt är dock en stor förändring och det är viktigt att alla förstår varför man använder Sekoia. Vi hjälper till så att ni så snabbt som möjligt kan få de effekter som ni önskar av Sekoia.
"Man känner sig trygg och omhändertagen som kund. Och sedan är de dessutom väldigt trevliga och serviceminded"
Monica Arrling, Systemförvaltare, Frösunda Omsorg

Sekoias implementering

Train the Trainer

Vid införandet av Sekoia rekommenderar vi att det görs i en sk. Train the trainer modell där projektledare från Sekoia ansvarar för implementeringen av det första boendet och ni ansvarar för resterande implementeringar med uppföljningsstöd från Sekoia.

Utbildning

I den här fasen fokuserar vi på att skapa rutiner och kunskap i arbetet med Sekoia. Vi utbildar superanvändare, de personer som blir experter på Sekoia, samtidigt som vi ser till att samtliga medarbetare får information om systemet.

Sekoia Universum

Vi har skapat en särskild sida för inspiration till användningen av Sekoia och support. Här kan du bland annat hitta guider och videos för hur samtliga funktioner i Sekoia fungerar och varför de ser ut som de gör.

Når ni har Sekoia

Annual Wheel SE

Statusmöten

Vi vill gärna träffa våra kunder två gånger per år för Statusmöte. Tillsammans går vi igenom hur Sekoia fungerar i vardagen, behov av kompetensförstärkning, teknik, funktioner och best praktice. 
Sekoia Nyheter

Sekoia nyheter och information

Vi utvecklar Sekoia löpande. Varannan vecka släpper vi nya funktioner. Information om nya funktioner och förbättringar skickas ut i samband med nya releaser. Vi bjuder in till webinarier där vi visar funktioner och har dialog med användare. 
Superanvändardag

Superanvändardag

Vi bjuder in alla superanvändare en gång per år. Där går vi igenom hur Sekoia fungerar i vardagen och delar erfarenheter med varandra. Vi kan dyka ner i en specifik funktion eller se på hur nya funktioner kan användas. 
Ledarnätverk

Ledarnätverk

Två gånger om året samlar vi ledare från våra olika kunder för att dela erfarenheter med varandra. Agendan sätts tillsammans med er, våra kunder.

Bred erfarenhet av implementering i olika länder

Implementeringar inom både äldre, LSS och socialpsykiatri området

Erfarenhet från mer än 100 implementeringar