På Sekoia arbetar personer med yrkesbakgrund från stöd, vård och omsorg vilket gör att vi har en god förståelse för våra kunders verklighet, de krav som ställs på utförare och komplexiteten i personalens arbete.
Sekoia vill möjliggöra en digitalisering på ett säkert och effektivt sätt. Vi utvecklar Sekoia i nära samarbete med våra kunder. För oss är användarvänligheten viktig och ”Det ska vara lätt att göra rätt”.
Vårt engagemang sträcker sig utanför systemutveckling och vi deltar aktivt i samhällsdebatten som berör vård- och omsorgssektorn.
Sekoia grundades 2011 och har sitt ursprung i Danmark, där huvudkontoret finns i Århus. Idag har Sekoia även kontor i London och i Stockholm.
Sedan 2016 har Sekoia funnits i Sverige och vi har för avsikt att vara ett långsiktigt alternativ för vårdgivare i den svenska vård- och omsorgssektorn.
Sekoia utvecklas enligt Socialstyrelsens riktlinjer för dokumentation och uppfyller de lagkrav som styr journalföring och informationshantering inom hälso- och sjukvård i Sverige.
Sekoia ägs av de ursprungliga grundarna och backas upp av kapitalpartnerna NorthCap och SPG International.
Sekoia vill möjliggöra en digitalisering på ett säkert och effektivt sätt. Vi utvecklar Sekoia i nära samarbete med våra kunder. För oss är användarvänligheten viktig och ”Det ska vara lätt att göra rätt”.
Vårt engagemang sträcker sig utanför systemutveckling och vi deltar aktivt i samhällsdebatten som berör vård- och omsorgssektorn.
Sekoia grundades 2011 och har sitt ursprung i Danmark, där huvudkontoret finns i Århus. Idag har Sekoia även kontor i London och i Stockholm.
Sedan 2016 har Sekoia funnits i Sverige och vi har för avsikt att vara ett långsiktigt alternativ för vårdgivare i den svenska vård- och omsorgssektorn.
Sekoia utvecklas enligt Socialstyrelsens riktlinjer för dokumentation och uppfyller de lagkrav som styr journalföring och informationshantering inom hälso- och sjukvård i Sverige.
Sekoia ägs av de ursprungliga grundarna och backas upp av kapitalpartnerna NorthCap och SPG International.