Om oss

Det kan vara svårt att få tid till de små och nära sakerna. Det vill vi göra något åt.
Sekoias viktigate uppgift är nämligen att vara ett stöd för personalen. Vi förstår hur läget är på vårdhem och boenden och tillsammans kan vi frigöra resurser för att ta hand om människorna i stället för tingen.

De boendes behov och personalens arbetsrutiner är centrala i utvecklingen av Sekoia. Just därför är det viktigt för oss att alla nya medarbetare följer med ut och ser hur Sekoia fungerar i praktiken.

Flera av oss har en bakgrund från socialt arbete eller sjukvården – allt ifrån sjuksköterskor till vårdhemsföreståndare . Men även om vi inte alla har samma bakgrund så har vi alla ett gemensamt mål. Vi vill bidra till att göra skillnad för personalen i deras arbete hos brukarna.

PS. Vi älskar öl och har till och med försökt att göra vår egen Sekoia IPA. Se i videon hur det gick till.

4 länder

Sekoia finns i Danmark, Sverige, Nederländerna och Storbritannien.

3 kontor

Vårt huvudkontor finns i Aarhus, men vi har även kontor i London och Stockholm.

2 tidszoner

Vi vet hur man hanterar tidsskillnader. Både i vår produkt och i den support vi levererar.

1 uppdrag

Att stötta personalen i deras dagliga arbete.

Varför har vi valt att kalla oss Sekoia?

Den frågan får vi ofta…

Namnet Sekoia är inspirerat av det enorma sekvoja-trädet som växer i Kalifornien. Precis som trädet är stommen i ekosystemet strävar vi efter att vara stommen i vårdpersonalens arbete. Så att de kan lägga mer tid och resurser på brukarna.